SPP datoer 2024
Vindere af SPP 2023
Coastal C1X og C2X i SPP på tirsdag
KVIK’s Dorte Lassen og Peter Weile, har hen over sommeren fået skabt et koncept for C1X og C2X SPP deltagelse, hvor sikkerheden er i orden og hvor det ikke kræver en masse ekstra arbejde, for SPP-teamet eller andre.
Årsagen til at det at det kommer med så kort varsel, er at jeg (Kenny) har været upræcis i mine krav til banen og starten, hvilket har givet ekstra arbejde til Dorte og Peter, og at jeg har været en del væk fra computeren pga. ferie.
De to runder i denne sæson hvor vi tilbyder C1/C2 løb, skal opfattes som forsøgsløb, hvor vi samler erfaring til et endeligt koncept der vil køre stabilt fra næste sæson; forhåbentligt med en egentlig turnering, ligesom i vores andre klasser.
Banen
Der ros nordpå op til Skovshoved, hvor der vendes om bagbord om den orange SPP-bøje.
På vejen retur skal man Øst om den gule afmærkningsbøje, der står ret ud for Palo og den anden orange SPP-bøje. Dette for at undgå farlige situationer med inriggere der vender om SPP-bøjen ved Palo.
Lige før Hellerup havn (på vej mod mål) skal man igen Øst om den yderste grønne bøje inden man ror i mål mellem de to røde bøjer. Dette er ekstremt vigtigt af hensyn til sikkerheden ved Hellerup Havn.
Starten
Som C1X eller C2X deltager, kan man selv vælge om man vil starte kl. 17 eller kl. 18. Der er fællesstart på disse to tidspunkter, for at give mulighed for at man kan bruge én båd til to hold.
Når man tilmelder sit hold til C1/C2 konkurrencen, skal man også vælge sit starttidspunkt! Dette for at vi kan vide hvilket hold der sidder i båden, når den kommer i mål. Der er jo ingen til at holde et nummer i vejret :)
Starten er fællesstart bag en imaginær startlinje ved badebroen ved Hellerup Strand (lige Nord for Hellerup Havn). Startlinjen er en ret linje ud fra badebroen. Sørg for at være bag linjen når starten går. Tyvstart (være foran startlinjen når starten går) giver et minuts tidsstraf.
To minutter før start truttes der tre gange i hornet, et minut før truttes to gange og ét enkelt trut når starten går.
Mål
Efter at have passeret den yderste grønne bøje, lige inden Hellerup Havn, skal man styre mod den yderste røde bøje og komme styrbord forbi denne, mens man har stor opmærksomhed på trafikken i sejlrenden ved Hellerup Havn.
Vi har en mållinje fra dommerbordet og ud til de to røde sejlrendebøjer, så sørg for at komme over mållinjen inden du/I stopper med at ro. I kan sikkert ikke høre vores “mål-signal”, men jeres tid bliver registreret, hvis vi kan identificere dig/båden. Derfor er det en fordel at du lige efter målgang, ror ind mod dommerbordet, så vi med sikkerhed kan identificere holdet.
Identifikation af coastalbåden
Det er vigtigt ved tilmelding af en C1X eller C2X deltager at få beskrevet den båd man ror i, med unikke kendetegn som SPP-holdet kan se fra lang afstand. Det kan være et stort navn på siden af båden, som er letlæseligt eller et stort påklistret nummer som godt må bruges af to hold der deles om båden.
Det er IKKE nok at skrive at man ror i en KVIK-båd med sorte rigge og blåt skrog, da der kan stille andre hold op i blå båd og vi ikke kan identificere årer og rigge på så lang afstand.
Vi har tilladt at man bruger Bagsværd Rk’s nummerserie (50-99) til at identificere en båd. Dog skal nummeret mindst fylde en hel A4 side og være monteret på styrbords side af båden. Kommer båden ret ind mod dommerbordet kan nummeret ikke læses og man må efter målgang vende styrbords side mod dommerne.